Margot in Engeland

#9 Ruzies en Heimwee

Zoals de titel al verklapt is deze blog een stuk minder vrolijk dan jullie van mij gewend zijn. Ik begin steeds meer moeite te krijgen met de jongens. Ik ben steeds vaker boos op ze. Ze zijn gestopt met naar me luisteren en dit zorgt voor veel ruzies met hun. Ik ben niet de enige die moeite met ze heeft, Sophie, Malcolm en Jonathan hebben ook moeite met ze de laatste paar weken. Dit zorgt ervoor dat ze snappen wat ik doorsta en dat ze me helpen daar waar ze kunnen. Wij denken dat ze last hebben van middelbareschool keuze stress en dat ze beginnen met puberen (ze zijn nog erg jong daarvoor maar beginnen wel veel 'puber symptonen' te vertonen...). Doordat alles wat minder goed gaat begin ik ook last te krijgen van lichte heimwee, gelukkig was Bram afgelopen weekend langsgekomen en had ik even lekker wat afleiding, daar was ik echt aan toe! De mensen die ik veel spreek hebben misschien door gehad dat ik minder contact op nam met ze, ik was bang dat het mijn heimwee zou versterken, sorry daarvoor!

Ook heb ik erg veel moeite met vrienden maken. Het is vrij makkelijk om met andere au pairs in contact te komen, via apps, meetingen enz. Alleen het probleem is dat er niet echt au pairs hier in de buurt wonen. Om af te spreken moet ik al gauw naar het centrum van Londen en dat is vrij duur, natuurlijk niet erg om af en toe te doen maar niet voor elk weekend. 24 september ben ik bij een au pair meeting geweest. Daar waren heel veel au pairs uit heel Engeland, naar mijn idee was het veelste groot want ik ga geen vrienden maken met mensen die zover wonen dat ik eerst nog 4 uur moet reizen...

Ik heb via de app om mensen te ontmoeten ontdekt dat er sinds afgelopen week een nieuw meisje heel vlakbij mij woont, ik ga proberen met haar af te spreken. Ook heb ik een mini tennislesje gevolgd en ga ik lid worden van de tennisclub. Ik hoop hier wat leuke mensen te ontmoeten! Aanstaande zaterdag organiseert het au pair bedrijf een bijeenkomst hier vlakbij omdat ze au pairs bij elkaar willen krijgen die vlakbij elkaar wonen, ik denk dat ik daar meer aan heb dan aan die grote meeting en dus ga ik er natuurlijk heen.

Al met al heb ik dus wat zware weken achter de rug, maar ik weet nog waarom ik dit ben gaan doen en ik ga niet opgeven. Even doorzetten en alles zal snel weer beter gaan!

Om met iets positiefs af te sluiten: ik heb een heel erg fijn weekend achter de rug met Bram en daardoor ben ik weer wat positiever geworden! Ik zal wat foto's toevoegen in mijn foto album.

Sorry voor deze wat minder leuke blog, ik hoop dat ik de volgende keer weer een stuk positiever kan schrijven!

Xx

Ps. Sorry als het een beetje een warrig verhaal is, ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet beschrijven...

Nicole

Jammer dat het een beetje tegenzit, maar goed dat je positief blijft en je doel goed voor ogen houdt. Het gaat je lukken hoor! Succes met de puberende jongens 😉.

Angela

Hee Mar, jammer dat het even wat minder leuk is. Maar supergoed dat je nieuwe dingen gaat proberen! Hoop dat de jongens snel weer bijdraaien! Veel plezier bij de tennis! En er komen toch nog vriendinnen langs in de vakantie? Liefs van ons! Xxx

Huibert

Hoi Margot, is helemaal geen warrig verhaal, soms lijken dingen lastiger. Contact met anderen en nieuwe dingen oppakken werken altijd!.

Margot Hoogenboom

Bedankt voor alle lieve reacties! Sophie heeft vanochtend een nieuw beloningssysteem bedacht, laten we hopen dat dit werkt!

Edward

Hoi Margot, sterkte met de pubers! Hopelijk werkt het nieuwe systeem.
En goed dat je bent gaan sporten, ik heb zelf ook de ervaring dat je dan veel nieuwe mensen leert kennen :)

Egbert

Ahhh Margot !! Komt tijd komt raad!! Helemaal geen warrig verhaal! Heel duidelijk en herkenbaar !! Goed dat je op tennis gaat en fijn dat het zo leuk met Bram was! Afleiding op zulke momenten is heel belangrijk! De jongens draaien wel bij en Zullen ook daarna wel weer het bloed onder je nagels van Daan halen! Koester de mooie momenten!! En leuk dat ze voor aupairS zoveel organiseren! Top! Dikke kus van ons alle 4 !! Een klein meisje mist jou iig ook heel erg , zegt Ze hier naast mij 😘😘

Sandy

He Mar,

Wat jammer dat het even wat minder is gegaan! Goed van je dat je erop uit gaat en opnieuw probeert af te spreken met een andere aupair! Nieuwe mensen leren kennen, geeft vast weer wat meer afleiding. En tennissen is super! Kunnen we als je thuis komt opa een keer inmaken! Heel veel succes en het komt vast goed! Liefs Sandy